• Strona główna
  • Trendy w projektowaniu wnętrz sklepów i salonów firmowych – posadzki żywiczne...

Trendy w projektowaniu wnętrz sklepów i salonów firmowych – posadzki żywiczne w centrum uwagi

6 lipiec 2021  

Posadzki w sklepach i showroomach coraz częściej ogrywają pierwszoplanową rolę stając się ważnym elementem aranżacji wnętrza. Architekci i projektanci wykorzystują je do wydzielania stref z większej przestrzeni, kierowania uwagi klientów w starannie dobrane miejsca, a także do promocji marek. Marka Flowcrete, wiodący producent posadzek żywicznych, przedstawia najciekawsze realizacje w salonach sprzedaży, w których to posadzki przyciągają wzrok odwiedzających.

Rozwiązania posadzkowe na bazie żywic można znaleźć w obiektach handlowych na całym świecie. Tym, co je wyróżnia, jest wieloletnia trwałość i wytrzymałość na obciążenia użytkowe, m.in. intensywny ruch pieszy odwiedzających sklepy klientów, a także nacisk punktowy wynikający z ustawienia lad, regałów czy wysp z towarem. Bezspoinowe posadzki żywiczne dają atrakcyjny efekt wizualny gładkiej powierzchni z minimalną liczbą podziałów, a do tego są łatwe do utrzymania w czystości. Można wykonywać je w różnych technologiach i uzyskiwać różnorodne efekty wizualne, zarówno pod względem wzorów, faktur, jak i kolorów. Wielu projektantów idzie jednak o krok dalej i wykorzystuje je do komunikowania się z klientami.

Wzory na posadzce prowadzą klientów przez wnętrze salonu
W salonach marek z segmentu Premium doskonale sprawdzają się wysokiej klasy posadzki typu polerowane i szlifowane terazzo, które powstają na bazie żywicy epoksydowej i np. marmurowego kruszywa, takie jak Mondéco Classic. Dzięki tej technologii można wykonywać dowolne wzory przez zestawianie ze sobą pól w różnych kolorach lub uzyskać jednolitą posadzkę bez widocznych podziałów. We wnętrzu perfumerii Sephora w Malezji na posadzce wykonano wzory w formie kontrastowych białych i czarnych pasów. Zastosowano także jednolite powierzchnie z liniami, które płynnie prowadzą klientów przez wnętrze salonu.

Posadzka w czarnym kolorze stanowi przyciągający wzrok element wnętrza
Posadzki żywiczne pozwalają uzyskać niemal nieograniczoną liczbę kolorów, zarówno w efekcie barwienia żywic, jak i poprzez zastosowanie różnego rodzaju dodatków, np. kolorowych płatków lub brokatu. W pierwszym salonie marki Weekday w Warszawie, otwartym w Elektrowni Powiśle, na trzech poziomach, wykonano bezspoinową posadzkę żywiczną typu wylewanego – Peran SL, w jednolitym czarnym kolorze, w satynowym wykończeniu, która doskonale wpisuje się w minimalistyczne wnętrze.

Posadzka typu „kamienny dywan” w salonie samochodowym
Z kolei w pierwszym w Europie salonie AMG, który został otwarty w Gdańsku przez Mercedes-Benz Witman, w przestrzeni służącej do ekspozycji najdroższych modeli samochodów, zastosowano niezwykle efektowną posadzkę żywiczną typu „kamienny dywan” – Rustik, w czarnym kolorze, z matowym lakierem, która daje efekt wylanego asfaltu. Tego typu posadzka jest wykonywana ze specjalnie sortowanych kamyków marmurowych lub kwarcowych, otoczonych i sklejonych bezbarwną żywicą. Faktura przypominająca „kamienny dywan” sprawia, że nie sposób przejść obok niej obojętnie.

Dzięki dużej swobodzie projektowania oraz możliwości uzyskania bardzo różnorodnych efektów wizualnych,  posadzki żywiczne to obecnie jeden z wiodących trendów w aranżacji wnętrz komercyjnych.