Rozpoczyna się sezon na aktywny wypoczynek w górach i nad wodą. Tysiące osób wyruszy na szlaki i nad wodę, by korzystać z uroków natury. O ich bezpieczeństwo każdego dnia dbają ratownicy WOPR i GOPR – cisi bohaterowie, którzy ryzykują własnym życiem, by ratować innych. Od lat ich działania wspiera marka WIŚNIOWSKI, partner, na którego zawsze mogą liczyć.
Choć ratownicy są gotowi nieść pomoc o każdej porze dnia i nocy, nie zawsze mają do dyspozycji odpowiednie środki i sprzęt. Ich służba wymaga nie tylko odwagi i umiejętności, ale także zaplecza technicznego i finansowego. Bez wsparcia partnerów, takich jak WIŚNIOWSKI, ich działalność byłaby znacznie trudniejsza – a w wielu przypadkach wręcz niemożliwa.
– W strukturach Grupy Krynickiej GOPR działa 240 ratowników. Każdego roku udzielamy pomocy około 800 razy, zarówno narciarzom na stokach, jak i turystom na szlakach, zabezpieczamy także imprezy biegowe czy inne zawody odbywające się na terenie naszego działania, czyli Beskidu Sądeckiego oraz zachodniej części Beskidu Niskiego – wylicza Michał Słaboń, naczelnik Grupy Krynica GOPR. – Środki przekazywane przez naszych partnerów przeznaczamy przede wszystkim na utrzymanie sprzętu oraz podnoszenie kwalifikacji naszych ratowników, poprzez ich udział w szkoleniach i kursach specjalistycznych. Dzięki temu możemy zapewnić szybkie i skuteczne działania ratownicze, niezależnie od pory roku czy warunków pogodowych – dodaje Michał Słaboń.
Warto pamiętać, że ratownicy nie tylko niosą pomoc, ale też prowadzą działania prewencyjne i edukacyjne. – W naszej nowej siedzibie, która została ufundowana przez markę WIŚNIOWSKI, w okresie wakacyjnym prowadzimy szkolenia, m.in. dla ratowników, ale też szkolenia motorowodne, nurkowe i specjalistyczne. Z kolei przed sezonem uczymy dzieci i młodzieży bezpiecznego zachowania nad wodą. W czasie wakacji wspólnie z IPA i Policją organizujemy cyklicznie dużą imprezę “Kręci mnie Bezpieczeństwo” promującą bezpieczny wypoczynek dla dzieci i młodzieży z domów dziecka – wyjaśnia Dariusz Gerhardt, prezes sądeckiego WOPR. – Nasi ratownicy, a jest ich w sumie ok. 230, nie tylko czuwają nad bezpieczeństwem odpoczywających nad jeziorem Rożnowskim w okresie wakacyjnym, ale też poza nim, a ich kwalifikacje pozwalają na niesienie pomocy nie tylko nad wodą – podkreśla.
Marka WIŚNIOWSKI nie ogranicza się jedynie do wsparcia finansowego służb ratowniczych. Angażuje się również w kampanie edukacyjne i promujące bezpieczeństwo w górach oraz nad wodą. – Jako firma, która wyrosła z lokalnej społeczności, czujemy się odpowiedzialni za tych, którzy dbają o nasze wspólne bezpieczeństwo, dlatego po raz kolejny zdecydowaliśmy się wesprzeć finansowo GOPR i WOPR. Wspierając WOPR i GOPR, marka WIŚNIOWSKI daje przykład, jak lokalny biznes może realnie wpływać na poprawę bezpieczeństwa i jakości życia mieszkańców. To także dowód, że społeczna odpowiedzialność biznesu to nie slogan, a konkretne działania, które ratują ludzkie życie – podkreśla Urszula Kądziołka, menadżer marketingu WIŚNIOWSKI. – Współpraca z ratownikami górskimi i wodnymi to dla nas nie tylko zaszczyt, ale i obowiązek – dodaje.
Początek sezonu to dobry moment, by przypomnieć, że bezpieczeństwo w górach i nad wodą zaczyna się od rozsądku, ale trwa dzięki zaangażowaniu i odwadze ratowników oraz tych, którzy ich wspierają. Niezwykle ważne jest budowanie świadomości społecznej i kształtowanie właściwych postaw już od najmłodszych lat. Warto uczyć się, jak odpowiednio reagować w sytuacjach zagrożenia oraz jak unikać ryzykownych zachowań w górach i nad wodą.