Po ponad dwuletnim okresie funkcjonowania Schüco Welcome Forum w Bielefeld zostało uhonorowane prestiżową nagrodą Red Dot Brand & Communications Design Award, która jest przyznawana najbardziej kreatywnym i wartościowym projektom w dziedzinie komunikacji.
To, co zaczęło się w 2018 roku jako pomysł na rozbudowę showroomu stanowiącego część rozległego kompleksu Schüco Campus w Bielefeld, wkrótce zmieniło się w fascynującą koncepcję podróży w świat technologii Schüco. Finalnie zrealizowano ją w maju 2022 roku, gdy Schüco Welcome Forum zostało oficjalnie oddane do użytkowania. Od tamtego czasu minęło już dwa i pół roku, a budynek był miejscem wielu eventów i gościł aż 25000 zwiedzających włącznie z ważnymi osobistościami. Uhonorowanie tego niezwykłego projektu nagrodą Red Dot Brand & Communications Design Award doskonale potwierdza jego unikatowość w międzynarodowej skali. Jego budowa nie byłaby możliwa bez zaangażowania interdyscyplinarnego zespołu, którego głównym celem było stworzenie miejsca dostarczającego odwiedzającym niezwykłych wrażeń związanych z odkrywaniem marki Schüco i stojących za nią technologii.
Wzniesione na powierzchni 4650 m2 Schüco Welcome Forum to centralny punkt kampusu firmy Schüco w Bielefeld, w którym spotykają się wszyscy zainteresowani technologiami tej marki: producenci, architekci, a także inwestorzy oraz pracownicy. Z centralnego foyer można przejść bezpośrednio do jednej z pięciu stref. Product Showroom to ekspozycja technologii produktowych, Fabrication Showroom mieści wystawę kompletnych linii produkcyjnych, sala Newsroom zawiera informacje o firmie, pomieszczenia eventowe, konferencyjne i szkoleniowe to idealne miejsce na rozmowy biznesowe, zaś w kawiarni można odetchnąć przy kawie lub herbacie. Jedną z najważniejszych części showroomu jest imponująca ekspozycja produktów, rozwiązań cyfrowych i usług. W hali o powierzchni 800 m2 i wysokości 8 metrów rozmieszczono 28 dużych ekspozycji oraz 45 mniejszych elementów wystawienniczych poświęconych obszarom tematycznym „Zdrowie” „Bezpieczeństwo” i „Smart”. W obszarze „Zdrowie” można zobaczyć m.in. okno akustyczne, antybakteryjne powierzchnie, zielone fasady, a także bezprogowe drzwi wejściowe i tarasowe oraz zintegrowane osłony przeciwsłoneczne. W strefie „Bezpieczeństwo” znalazły się systemy o wysokich klasach bezpieczeństwa, odporności ogniowej i na włamanie. Natomiast w obszarze „Smart” można dowiedzieć się więcej o inteligentnych oknach, drzwiach wejściowych i przesuwnych Schüco, a także automatycznych systemach wentylacji. Ekspozycję uzupełnia strefa usług obejmująca serwis posprzedażowy, konsulting partnerski, szkolenia i serwis przetargowy. W tej części można przekonać się, co Schüco rozumie pod pojęciem dobrej obsługi.
Największa, bo licząca aż 2000 m2 strefa Fabrication Showroom została poświęcona najnowocześniejszym technologiom produkcyjnym. Zgromadzono tu 30 różnej wielkości maszyn do obróbki metalu w podziale na kolejne fazy produkcji, takie jak prefabrykacja, cięcie, obróbka CNC, frezowanie, wiercenie, wykrawanie, montaż, a także wyposażenie hali produkcyjnej. Prezentowane linie produkcyjne są dostosowane do zakładów produkcyjnych o różnej wielkości. Dzięki temu odwiedzający mogą znaleźć wśród nich rozwiązania odpowiednie dla swoich procesów i zobaczyć na żywo, jak działają. W Fabrication Showroom prezentowane jest m.in. centrum obróbcze AS 100, które zajmuje jedynie 160 m2, a także zrobotyzowana cela RX LOAD 500 złożona z pięcioosiowej maszyny CNC i technologii robotów firmy KUKA. Na ekranach dotykowych goście mogą sprawdzać w technologii 3D lokalizację maszyn w hali i przeglądać szczegóły techniczne, korzyści dla producentów, filmy video oraz wizualizacje. Po obejrzeniu całości ekspozycji można odpocząć w kawiarni połączonej z zewnętrznym ogródkiem – lub zasięgnąć porad i informacji u pracowników firmy Schüco w jednej z sal konferencyjno-szkoleniowych.
Więcej informacji na stronie: www.schueco.pl