Współcześni nomadzi szukają klimatu

14 styczeń 2020  

Rynek hotelarski szuka rozwiązań, jak się wyróżnić i przede wszystkim kreować miejsca pełne zadowolonych gości. Dziś hotel przestaje się kojarzyć z powtarzalnymi dekoracjami. To miejsca, które chcą mieć swój własny charakter i przyciągać określoną społeczność. Co więc nakręca sektor i kusi turystów?

Jeszcze do nie tak dawna widoczna była tendencja, według której klienci traktowali wybrany hotel jako miejsce do spania oraz bazę wypadową do pozostałych atrakcji miasta. Nowoczesne hotele starają się zmienić ten wizerunek i stać się jednym z punktów godnych odwiedzenia w danej lokalizacji. Przykładają uwagę do projektowania doświadczeń – hotelowe restauracje stają się modnymi miejscami, które chcą odwiedzać nie tylko goście, ale także mieszkańcy miast. Hotele tworzą lifestyle.

Dziś inwestorzy dbają o to, by to hotel był atrakcją samą w sobie. Poza tworzeniem klimatycznych restauracji, dopasowanych do segmentu cenowego, dba także o kreowanie konkretnego wizerunku miejsca. 

Współczesny konsument chce identyfikować się z miejscem swojego pobytu. Hotel ma więc odwoływać się do jego charakteru – często być niszowy i alternatywny. Ron Ben Shahar, CEO i Inwestor Angel Poland Group przekonuje: 
Dzisiejszy hotel nie może pozostać bez wyrazu i klimatu. Nie tylko musi się wyróżniać, ale także dostarczać najlepsze doświadczenia. To przyświeca naszej pracy, dlatego w portfolio grupy deweloperskiej Angel Poland znajdują się tak wyjątkowe miejsca jak OVO Hilton, The Granary Hotel czy już niedługo Stradom House. Hotele kuszą swoim lifestylem.. Wybierający je dzisiejszy konsument ma silną potrzebę ekspresji – współcześni nomadzi szukają klimatu. Wybór pobytu to wyraz jego indywidualizmu, dlatego musi być on zgodny z jego oczekiwaniami. To tłumaczy, dlaczego coraz więcej osób przykłada wagę, do tego, czy miejsce, w którym będą spali, jest ekologiczne – miejsce ich zamieszkania musi być spójne z wartościami wyznawanymi na co dzień, nawet jeśli to tylko kilkudniowy pobyt. Jako inwestorzy zwracamy także uwagę na to, by miejsca, które tworzymy były także atrakcyjnie wizualnie. Dziś młodzi ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych. To oczywiste, że przykuwające uwagę elementy wystroju spowodują, że z większą ochotą umieszczą na Instagramie zdjęcie naszego hotelu. 

Hotele mają potencjał na bycie wizytówką miasta i osią jego życia towarzyskiego – nie tylko z punktu widzenia turysty, ale także mieszkańców. 

OVO Hilton to już kultowe miejsce na mapie Wrocławia, nie tylko pod kątem charakterystycznej architektury, ale także tego, co oferuje przybyłym gościom oraz mieszkańcom miasta. Stał się miejscem spotkań w centrum miasta, skupieniem modnych lokali gastronomicznych i butików. Hotel The Granary to z kolei przykład na to, jak można stworzyć wyjątkowy klimat miejsca. Ten butikowy hotel powstały w dawnym spichlerzu. Słynie z rewelacyjnej kuchni za sprawą restauracji Mennicza Fusion, która jest znanym punktem na kulinarnej mapie Wrocławia – dodaje Natalia Sawicka, dyrektor sprzedaży i marketingu Angel Poland Group we Wrocławiu. 

Inwestorzy tworzą coraz częściej tzw. soft brands. Zgłaszają się do znanych sieci hotelowych z gotowym konceptem miejsca, uwzględniającym lokalne uwarunkowania. 

- Dziś tego typu miejsca projektowane są pod lokalną społeczność oraz lokalizację. Nie możemy oderwać się od tego kontekstu i kopiować te same rozwiązania. Z tą myślą powstała butikowa marka należąca do Marriott – Autograph Collection, do którego należy powstający w Krakowie Stradom House – mówi Małgorzata Nowodworska, dyrektor sprzedaży i marketingu Angel Poland Group w Krakowie. Pomimo iż należy on do znanej sieci, cała koncepcja jest spójna z miejscem, w którym się znajduje i hotel stanie się marką samą w sobie, a przede wszystkim będzie jedyny w swoim rodzaju. To wyjątkowy obiekt, który nie tylko oferuje doświadczenie luksusu, za sprawą rozbudowanej oferty SPA, w tym 20 metrowy basen ze słoną wodą, fińskie sauny, rzymskie łaźnie, czy jacuzzi, ale także dedykowany jest dla osób, dla których ważne są wartości ekologiczne. W Stradom House wdrażamy bardzo istotny dla przyrody trend plastic free, funkcjonować będzie równie kompostownik jako doskonały sposób na produkcję zdrowego nawozu do roślin ogrodniczych, który będzie wykorzystywany w ogrodzie na terenie hotelu – planujemy tam hodować m.in. zioła na potrzeby naszej restauracji The Kitchen. Nie zapominamy o faunie i tym samym pojawią się ule oraz domki dla owadów. 

Gdzie w delegację
Rynek hotelarski mierzy się dzisiaj z wyzwaniem, jakim jest coraz większe znaczenie nowego segmentu rynku w postaci mieszkań na wynajem krótkoterminowy. Oferta wydawać by się mogła atrakcyjna zwłaszcza dla osób poszukujących lokum na wyjazdy służbowe – do dyspozycji zamiast klasycznego pokoju hotelowego pracownik ma całe mieszkanie. 

Właściciele hoteli czują jednak nieporównywalną przewagę, jeśli chodzi o spełnianie standardów dotyczących bezpieczeństwa. O ile w ich przypadku są to jasne sprecyzowane normy, których przestrzegają pod kątem zasad przeciwpożarowych czy dróg ewakuacyjnych, tak w przypadku mieszkań na wynajem dobowy, nie jest określone w polskim prawie, kto odpowiada za spełnianie tych przepisów.