W dniach 23-24 września w Swarzędzu odbyła się kolejna edycja Deceuninck Academy, która zgromadziła partnerów biznesowych Deceuninck w ramach dwudniowego programu szkoleniowego. Spotkanie skoncentrowało się na dwóch obszarach: zrównoważonym rozwoju i ESG oraz kwestiach sprzedażowo-marketingowych, dostarczając uczestnikom nie tylko wiedzy o produktach Deceuninck, ale także narzędzi do rozwoju biznesowego.
Deceuninck Academy to cykliczny program szkoleniowo-warsztatowy, skierowany do partnerów biznesowych firmy. Program ma na celu wymianę doświadczeń i wzmocnienie współpracy, poprzez łączenie teorii z praktyką, a także prezentację innowacyjnych rozwiązań z oferty Deceuninck. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z wiedzy specjalistów Deceuninck, jak i zaproszonych ekspertów zewnętrznych.
Zrównoważony rozwój w praktyce
Pierwszy dzień tegorocznej edycji Deceuninck Academy poświęcony był kwestiom związanym z praktycznymi aspektami zrównoważonego rozwoju w branży. Zaproszeni przez firmę eksperci z EPPA Polska: Marek Karwowski i Karol Pięta, omówili wchodzące w życie dyrektywy unijne dotyczące raportowania ESG oraz przedstawili projekt #OKNOREC, pomagający producentom stolarki PVC rozwiązywać wyzwania związane z recyklingiem okien z demontażu. Następnie Anna Ostapczenia z Bureau Veritas przedstawiła praktyczne aspekty dotyczące EPD (deklaracji środowiskowej produktu) oraz omówiła metodologię raportowania śladu węglowego zgodną z GHG Protocol. Zwieńczeniem agendy pierwszego dnia była przedstawiona przez Monikę Hybzę z Deceuninck prezentacja dotycząca strategii zrównoważonego rozwoju realizowanej w Grupie oraz narzędzia Carbon Calculator, które firma udostępniła swoim partnerom aby wesprzeć ich działania w określaniu własnego śladu węglowego oraz wdrażaniu planów dekarbonizacji.
Strategie sprzedażowe i marketingowe
Drugi dzień wydarzenia poświęcony był sprzedaży i marketingowi. Rafał Osiński z Deceuninck podsumował aktualną sytuację rynkową w oparciu o dane i analizy branżowe, z naciskiem na rynki eksportowe. W kolejnych wystąpieniach Robert Chałubiński i Krzysztof Kalita zaprezentowali ofertę eksportową Deceuninck, w tym flagowy produkt Elegant oparty na modułowej platformie iCOR, która umożliwia partnerom efektywne zarządzanie ofertą produktową. Eliza Zalewska omówiła zakres wsparcia, jaki zespół obiektowy realizuje dla Partnerów przy dużych projektach oraz zaprezentowała uczestnikom nową wersję narzędzia Project Planer 2.0 służącego do przygotowywania i kalkulacji projektów. Dzień zakończył się szkoleniem prowadzonym przez zespół Q&A Comms nt. mediów społecznościowych w perspektywie wsparcia sprzedaży.
Deceuninck Academy to wydarzenie, dzięki któremu możemy dzielić się wiedzą z naszymi partnerami i wspierać wspólny rozwój. Zależy nam, aby każdy uczestnik wyniósł z tych spotkań nie tylko teoretyczną wiedzę, ale również praktyczne wskazówki do wdrożenia w swoim biznesie. Co ważne, tworząc agendę tych spotkań, nie ograniczamy się do tematów z zakresu naszej oferty, zależy nam na omawianiu kwestii istotnych dla naszej branży w szerszym aspekcie. Zrównoważony rozwój na stałe już zagościł w agendach spotkań branżowych i zdajemy sobie sprawę z tego, jak złożony, a jednocześnie ważny do wdrożenia w branży jest to obszar. Z kolei efektywne strategie sprzedażowe uwzględniające rynki eksportowe to jeden z filarów działania polskich producentów stolarki. Nasza oferta doskonale odpowiada na to zapotrzebowanie – seria Elegant pozwala naszym partnerom dotrzeć na każdy rynek europejski. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i aktywny udział, a ekspertom za podzielenie się cenną wiedzą. Już teraz zapraszamy na kolejną edycję – mówi Monika Hybza, Marketing Manager w Deceuninck Poland.
Druga sesja tegorocznej Deceuninck Academy już niebawem
Już pod koniec października odbędzie się kolejne spotkanie w ramach Deceuninck Academy, które będzie skoncentrowane na kwestiach produktowo-technicznych.