Nowe biuro polskiego oddziału Hilti, zaprojektowane przez AKA Studio, odzwierciedla wartości firmy, takie jak praca zespołowa, zaangażowanie i zrównoważony rozwój.
Hilti, z siedzibą w Liechtensteinie, jest renomowaną firmą dostarczającą zaawansowane rozwiązania dla budownictwa komercyjnego. Nowe biuro polskiego oddziału, znajdujące się w prestiżowym budynku Royal Wilanów, zostało zaprojektowane przez architektów z AKA Studio. - Wytyczne, które otrzymaliśmy, były jasne. Zarządowi zależało, aby nowa przestrzeń nie była zbyt techniczna ani bezpośrednio kojarzona z branżą budowlaną. Naszym zadaniem było stworzenie aranżacji, która byłaby przyjazna i przyjemna dla pracowników, sprzyjająca pracy zespołowej i czerpaniu przyjemności z przebywania razem. Celem było stworzenie inkluzywnego miejsca pracy, a kluczem do jego osiągnięcia – otwarty, ale też strefowy charakter przestrzeni– komentuje arch. Karolina Kowalik.
Biuro Hilti Polska zostało zaprojektowane jako otwarta przestrzeń, w której zastosowano ciekawy zabieg aranżacyjny, symbolicznie dzielący ją na dwie równoległe części. Efekt ten uzyskano dzięki przeniesieniu nieregularnego kształtu budynku na część sufitu i podłogi. Sufit wraz z instalacjami, w otwartej jego części pomalowano w odcieniu antracytowym, zaczerpniętym z brandbooka. Natomiast biały sufit pełny, okala budynek od strony elewacji. Aby zaakcentować części wspólne np. strefę kawiarni czy recepcję, przełamano ten układ wprowadzając inne materiały na sufitach i podłogach. - W projekcie biura Hilti postawiliśmy na naturalne kolory w odcieniach zieleni oraz granatu, które mają za zadanie zbudować wewnętrzny spokój. W czasach, w których dobre samopoczucie ma kluczowe znaczenie, kolory te dają wrażenie przebywania bliżej natury. Dodatkowo wprowadziliśmy dużo elementów drewnianych, świetnie ocieplających wnętrza biurowe– dodaje arch. Karolina Kowalik.
Najbardziej charakterystycznym elementem strefy wejściowej jest lada recepcyjna, przypominająca betonowy monolit. Z jej prostym, architektonicznym kształtem współgra dekoracyjna lampa, która dopełnia kompozycję, dodając jej wizualnej lekkości. Za recepcją ulokowana jest strefa kawiarni, zaprojektowana z myślą o mniej lub bardziej formalnych spotkaniach, sprzyjająca integracji pracowników, którzy na co dzień nie pracują w siedzibie głównej, a sporadycznie odwiedzają biuro. - Inwestorowi zależało, aby ta strefa nie kojarzyła się z typowymi częściami biurowymi, a bardziej przypominała lobby hotelowe. Uwagę zwracają odważne rozwiązania i użycie mocnych kolorów w tapicerkach mebli, które dodają energii do spotkań. Warto zaznaczyć, że zgodnie z zasadą reuse, aż 90% lameli sufitowych udało się odzyskać z poprzedniego biura. Wykorzystano je w różnych strefach jako ażurowe przepierzenia i sufity dekoracyjne – mówi arch. Agata Łapuchowska. We wnętrzu mocno zaznacza się również obecność tkanin, czy to w formie kolorowych tapicerek foteli i sof, czy też drapowanych kotar, wyznaczających granice kawiarni. Z kolei kuchnia połączona z jadalnią jest zamkniętym pomieszczeniem, pozwalającym całkowicie odciąć się od pracy i na czas posiłku zmienić otoczenie oraz płynące z niego bodźce.
Wspólne przestrzenie do pracy zostały przedzielone miejscami na szybkie spotkania, gdzie znajdziemy m.in. siedzisko w kształcie okręgu, zaprojektowane specjalnie z myślą o potrzebach pracowników działu marketingu. Tapicerowane na żółto, z dobranym kolorystycznie dywanem i stolikiem, stanowi kontrapunkt dla spokojnych szarości. Prywatność akustyczną zapewniają salki spotkań, zlokalizowane na całej powierzchni biura wzdłuż przestrzeni do pracy.
Przewidziano również większe sale szkoleniowe dla dużych grup z szerokokątnymi monitorami i odpowiednio rozmieszczonymi kamerami internetowymi. Całość biura wyposażono w sterowanie oświetleniem, inteligentne systemy rezerwacji sal oraz czujniki obecności, które zapewniają komfort i elastyczność w korzystaniu z każdej przestrzeni. W projekcie zastosowano wysokiej jakości materiały dźwiękochłonne w podłogach, sufitach, ściankach działowych oraz panelach akustycznych. Pojawiły się również tablice i ekrany, ułatwiające współpracę w zespołach. W nowej przestrzeni biurowej Hilti nie zabrakło także naturalnej zieleni w postaci ażurowych regałów z roślinami, które są zlokalizowane na całym open space.