• Strona główna
  • Jak urządzić biuro, by chętniej wrócić do niego po urlopie

Jak urządzić biuro, by chętniej wrócić do niego po urlopie

23 sierpień 2023  

Czy wiesz, że wystrój biura stanowi bardzo istotny element komunikacji firmy z jej najbliższym otoczeniem? Buduje wizerunek i w dużym stopniu wpływa na pierwsze wrażenie w oczach kontrahentów, ale przede wszystkim – przekłada się na poczucie komfortu osób, które przebywają w nim na co dzień. Latem, gdy część pracowników przebywa na urlopach, znacznie łatwiej dokonać wszelkich niezbędnych zmian wystroju. Jak w kilka dni stworzyć nowoczesne, oryginalne i przyjazne miejsce pracy? Podpowiadamy.

Zadbaj o ergonomię i wygodę

 

W pracy spędzamy większość naszego czasu, dlatego w pierwszej kolejności musimy zadbać o ergonomię, czyli taką organizację stanowiska pracy, by dostosować je do wymagań fizycznych i psychicznych pracowników. Musimy zadbać, by każdy pracownik miał odpowiednio dużo przestrzeni do pracy, a także by panowały tam odpowiednie warunki. Kluczowe jest tu oświetlenie. Najczęściej, w trosce o pracownika, wypełniamy przestrzeń zbyt dużą ilością sztucznego światła. Tymczasem nasze ciało potrzebuje naturalności. Odpowiednio dopasowane osłony okienne mogą nie tylko stworzyć właściwe warunki, ale także znacząco usprawnić jakość pracy.

 

  • Naturalne światło słoneczne pozytywnie wpływa na samopoczucie, nastrój oraz poziom energii pracowników. Może również pomóc w redukcji stresu i poprawie koncentracji – zauważa Agnieszka Laskowska, Product Manager w firmie Anwis. – Odpowiednio dobrane osłony okienne pozwalają na regulację ilości światła wpadającego do pomieszczenia. Pracownicy mogą dostosować ich ustawienia w zależności od potrzeb, aby uniknąć oślepiającego światła lub zbyt silnych refleksów na monitorach – dodaje.

 

Dobrym pomyłem jest stworzenie w biurze różnych stref, które pozwolą efektywniej spędzić czas. Miejsca, w którym można spotkać się z klientem, spokojnie porozmawiać przez telefon lub przyrządzić i spożyć posiłek, to już standard. Coraz więcej firm decyduje się także na dodatkowe udogodnienia. Strefa relaksu, kreatywności, „burzy mózgów”, czy totalnego resetu, to pomysły zaczerpnięte od najbardziej nowoczesnych korporacji, które wiedzą, że efektywny pracownik musi mieć gdzie rozładować stres i podładować akumulatory. Aby zorganizować takie miejsca, nie trzeba od razu ponosić ogromnych kosztów. Często wystarczy zmiana koloru ścian, nowoczesna tapeta, czy dodatkowe parawany.

Nie trzeba się bać nowoczesnych technologii

 

Czy można zarządzać biurem z dowolnego miejsca na świecie z pozycji osobistego smartfona? Z pomocą inteligentnego wyposażenia wnętrz – nic prostszego! Urządzenia tworzące inteligentne środowisko komunikują się wzajemnie, optymalizując swoją pracę. Przykładem może tutaj być oświetlenie, urządzenia biurowe czy osłony okienne, które podłączone do systemu inteligentnego zarządzania budynkiem, będą reagowały na nasze polecenia lub zgodnie z wcześniej zaplanowanymi scenariuszami.

 

  • Inteligentne osłony okienne zapewniają szybką i intuicyjną obsługę. Dzięki podłączeniu do zainstalowanych czujników pogodowych mogą automatycznie reagować na zmieniające się warunki atmosferyczne – podkreśla Agnieszka z firmy Anwis. - Poprzez dedykowaną aplikację, możemy tworzyć własne scenariusze, dzięki którym żaluzje lub rolety będą się zasłaniać i odsłaniać o konkretnych godzinach lub w przypadku zaistnienia konkretnych warunków. Ponadto aplikacja umożliwia przesyłanie informacji zwrotnych o wykonaniu lub niewykonaniu konkretnego zadania. Dzięki temu możemy stale trzymać rękę na pulsie, nawet będąc poza biurem.

 

W przypadku nowoczesnych urządzeń trzeba także pamiętać o drugiej stronie medalu. Sprzęt biurowy zużywa naprawdę sporo energii, nawet wtedy, gdy jest nieużywany. Serwery, komputery, systemy ogrzewania i chłodzenia oraz wszystkie urządzenia, którym musimy zapewnić stały dostęp do prądu, to prawdziwi pożeracze firmowych budżetów. Inteligentne biuro, mimo iż wymaga dostosowania pewnych rozwiązań, docelowo pomaga obniżać zużycie energii oraz optymalizować i wydłużać pracę wielu sprzętów codziennego użytku.

Zbuduj niepowtarzalny charakter w biurze

 

Odpowiednie zaplanowanie przestrzeni i wyposażenie jej w sprzęt niezbędny do wykonywania pracy to baza aranżacji nowoczesnego biura. Tym, co nadaje przestrzeni niepowtarzalny charakter, są dodatki, których znaczenia często nie doceniamy. Już sam sposób padania promieni słonecznych na poszczególne elementy aranżacji wnętrza pozwala budować wyjątkowy klimat.

 

  • Nowoczesne żaluzje drewniane są świetnym rozwiązaniem aranżacyjnym nie tylko ze względu na swoje walory wizualne, ale także użytkowe. Drewno z widoczną fakturą nadaje wnętrzom oryginalnego charakteru oraz poczucia głębi i intymności. Żaluzje drewniane pozwalają na bardzo precyzyjne sterowanie ilością wpadających do wnętrza promieni słonecznych. Ze względu na swoją wyjątkową stabilność mogą być instalowane także przy dużych przeszkleniach, nawet do 360 cm szerokości – podpowiada Agnieszka Laskowska, Product Manager w firmie Anwis.

 

Jednym z najprostszych sposobów na stworzenie w biurze przyjemnego klimatu jest dobranie odpowiednich roślin doniczkowych. Naturalna zieleń pozytywnie wpływa na naszą psychikę, wprowadza spokój, poprawia samopoczucie, a także pozwala odpocząć naszym oczom. Rośliny doniczkowe nie tylko mogą upiększyć każde wnętrze, ale także zoptymalizować panującą w nim temperaturę, wilgotność i jakość powietrza. Ponadto eliminują bóle głowy, poczucie zmęczenia oraz problemy z koncentracją, przez co podnoszą wydajność i komfort pracy.

 

źródło: Anwis

REKLAMA:
REKLAMA:
REKLAMA: