W maju było LEPIEJ, pora więc na LEPIEJ 2.0! To motyw przewodni wrześniowej odsłony Łódź Design Festival, który już drugi raz w tym roku zaznacza swoją obecność na designerskiej mapie Polski. Firma Interprint bierze udział także w tej kontynuacji edycji 2021, eksplorując symbolikę tradycyjnych totemów.
Od 16 do 19 września Łódź ponownie przyciągnie do siebie miłośników designu świadomych jego roli w wielu aspektach życia. Hasło przewodnie kontynuuje oraz rozwija kierunek festiwalowych wystaw i wydarzeń. Kluczowe jest poszukiwanie odpowiedzi na szczególnie nurtujące pytania: jak żyć i projektować lepiej zarówno dla siebie, jak i dla planety? Tradycyjnie odbędą się wystawy, wykłady, spotkania i prezentacje. Zostaną też m.in. udostępnione wyniki badania nt. zmieniającego się życia w Polsce podczas pandemii.
Ideę LEPIEJ 2.0 autorsko interpretuje również Interprint, tym razem sięgając po klasyczny motyw kulturowy, jakim jest totem – archetypiczny symbol wspólnoty oraz więzi z przodkami czy bóstwami. Innowacyjna, wertykalna forma przestrzenna eksponująca dekory Interprint będzie dostępna dla odwiedzających w Centrum Festiwalowym w Art_Inkubatorze (Fabryka Sztuki w Łodzi).
Maja Palczewska, projektantka wzornictwa przemysłowego i architektka wnętrz, pomysłodawczyni formy przestrzennej „Totem”, mierzyła się z ciekawym wyzwaniem – jak zaprezentować produkty Interprint w prosty sposób na bardzo ograniczonej powierzchni. – Zależało mi na tym, żeby odejść od typowego rozwiązania, jakim jest pokazywanie dekoru na meblu. Chciałam też zaprojektować całość w taki sposób, aby dawała możliwość atrakcyjnego eksponowania zarówno jednego, jak i wielu różnych wzorów – mówi Maja Palczewska.
Poszczególne elementy mogą różnić się wielkością, być wklęsłe lub wypukłe, a niektóre z nich – dodatkowo oświetlone. Dzięki wielości płaszczyzn oraz grze światłem nawet jeden dekor przedstawiany w ten sposób da się oglądać w wielu odsłonach. A jeśli jest ich więcej, powstaje kreatywna kompozycja, w której każdy z wzorów zyskuje własne miejsce w obszerniejszym zestawieniu. Co ważne, żywot „Totemu” będzie trwał także po zakończeniu festiwalu. Posłuży do dalszej, twórczej promocji oferty firmy.
Serdecznie zapraszamy do Łodzi od 16 do 19 września!
źródło: Interprint